Horizon Forbidden West gameplay reveal – Magisch wilde westen
GamesHoewel nog net veel mensen de PlayStation 5 hebben, weerhoudt dat Sony er niet van geweldige games aan te kondigen. De eerste paar exclusives zijn al beschikbaar en daar komen er snel meer bij. Eentje hiervan is Horizon Foridden West, waar we eindelijk meer van hebben gezien dankzij de Horizon Forbidden West gameplay reveal.
Wegens de pandemie heeft Sony zijn marketing even een pitje lager gezet. Niet alleen hadden ontwikkelaars moeite met de overstap naar thuiswerken, ook de productie van de PS5 zelf loopt flinke vertragingen op. Toch hebben er steeds meer mensen een PS5, meer zelfs dan er PS4’s waren op dit moment in de levenscyclus van de console. Om alle spelers tevreden te houden, moeten er natuurlijk games beschikbaar komen. En daar weet Sony het maximale uit te halen.
Horizon Forbidden West gameplay reveal
Afgelopen week haalde Sony hun State of Play concept weer uit de kast voor de onthulling van gameplay beelden van Horizon Forbidden West. Een game van Nederlandse grond en wat zag dit er geweldig uit! Guerrilla is al jaren het visitekaartje van de Nederlandse gamesindustrie, maar met deze beelden stijgt de studio echt met kop en schouders boven de competitie uit en is Guerrilla niet alleen het visitekaartje van Nederland, maar ook Europa.
Want hoewel we enkel een kleine 14 minuten aan gameplay hebben kunnen zien, lijkt de game op elk punt verbeterd. Laten we eerst beginnen bij de graphics, want dat wat het eerst dat opviel. De game gebruikt elke unit in de processor tot zijn uiterste, met als resultaat een van de mooiste games die we tot nu gezien hebben. Wat mij ook meteen opviel was de facial capture. Voor hoever ik weet, gebruikte Guerrilla geen facial capture technologie voor de eerste game. Daar lijkt nu verandering in te zijn gekomen, waardoor de gezichten nog echter lijken.
Het nieuwe Wilde Westen
Ook de combat is vele malen uitgebreider dan de eerste game. We zijn bekend met Aloy’s iconische boog, maar daar komen ditmaal ook speren bij. Daarbij keren de verschillende andere wapens ook terug, denk aan de bommen en de anchor harpoen. Of we nog meer wapens tot onze beschikking hebben, zullen we nog moeten zien. Naast de verbeterde combat, is ook de movement verbeterd. Een grapple hook gepaard met een glider, geeft ons veel meer mogelijkheid tot bewegen.
Dat gezegd hebbende, is er nu ook nog veel meer om te ontdekken. We bevinden ons niet meer in de oude wereld van Horizon, gebaseerd op gedeeltes van Colorado en omstreken. Aloy is vertrokken naar het westen en bevindt zich nu in de omgeving van San Francisco, wat betekent dat we nu ook een hele onderwaterwereld voor ons te ontdekken is. Natuurlijk met alle gevaarlijke machines die daar leven.
Samenvatting
Met alles wat we hebben gezien in de State of Play, kan ik je vertellen dat ik enorm enthousiast ben voor de volgende Horizon. Zoals ik al schreef, lijkt de game op elk punt verbeterd. Van gameplay tot graphics, hopelijk gaat dat met het verhaal ook die kant op. Voor nu moeten we nog even wachten tot we aan de slag kunnen met de Nederlandse game, een release datum is namelijk niet gegeven. We moeten dus nog even blijven genieten van de 14 minuten die we nu hebben.
Geef een reactie